Groen vindt van niet
Groen-Gangmaker raadt aan toch klachten te blijven doorgeven.
De parabel van de lasten en de lusten Onze regio is met de R 11, de Antwerpse ring en de E 313 al overbelast op het vlakvan geluid en fijn stof. Een uitbreiding van de luchthaven maakt de druk op mens en omgeving alleen maar groter. Naast deze lasten, zijn er ook de kosten. Door de exploitatie in handen te geven van een privépartner, gaan de opbrengsten naar EGIS, terwijl de belastingbetaler opdraait voor de onderhoudskosten. De luchthaven is alleen rendabel als er een bedrijvenzone komt en een extra ontsluitingsweg, terwijl de R11 (Krijgsbaan) nu al oververzadigd is.
Groen is en blijft
? tegen investeringen in een luchthaven in het midden van een woongebied
? tegen de verlenging van de startbaan
? tegen nachtvluchten
? tegen de ondertunneling van de Krijgsbaan (kostprijs 54 miljoen euro)
? tegen korte vluchten waarvoor de trein een alternatief biedt
(uitstoot CO2 per reiziger: trein 8o g, auto 210 g, vliegtuig 900 g)
Groen opteert voor
? overleg met omwonenden
? uitdoving luchtvaartactiviteiten
? meer investeringen in openbaar vervoer
? aanleg park- en recreatiezone
? tewerkstelling in innovatieve technologiebedrijven
? ruimte voor nieuwe woningen
GROEN KRANT GROEN-GANGMAKER .GUIDO JANSSENS - WERNER WILLEM
Reacties
Aanmelden via
Facebook Twitter