Borsbeeks mobiliteitsschepen Walter Kiebooms (N-VA) verduidelijkt. "Arcadis bekijkt wat er in het verleden al bestudeerd is en het bureau gaat langs Borsbeek, Mortsel en Boechout om de opmerkingen te bundelen. Eind deze maand of begin februari zouden we al een overzichtsrapport hebben. Dan is het aan de Vlaamse overheid om het budgettair op de planning te zetten. Ik ben ervan bewust dat de eerste spadesteek nog niet in de grond zit, maar ik hoop dat het dossier deze legislatuur administratief van de grond komt."
Ook Mortsel kreeg al bezoek van Arcadis. "Uiteraard hebben we aangegeven dat de verbindingsweg ons nieuw sportlandschap niet mag treffen. De weg zou via een rotonde aansluiten op de R11 tussen de nieuwe tunnel aan de luchthaven en de brug aan Cantincrode", zegt burgemeester Erik Broeckx (N-VA).
"Meer verkeer"
Enkel Boechout lijkt, zoals het eerder al aangaf, niet gelukkig met de plannen. "Wij vrezen dat de verbindingsweg meer verkeer gaat aantrekken naar het kruispunt N10 - Borsbeeksesteenweg. Dat kruispunt heeft nu al problemen om alle verkeer op te vangen. Daarnaast wordt onderzocht of de P&R aan de keerlus tramlijn niet uitgebreid kan worden. Er is een intentie om er 400 parkeerplaatsen bij te maken. Op zich is dat goed, maar het zijn weer meer auto's richting dit kruispunt", zegt verkeersschepen Rudi Goyvaerts (PRO).
Reacties
Aanmelden via
Facebook Twitter